Nem mindig azt, amit szeretne. Illetve hát a keresőoptimalizálás mint olyan a weblapokat optimalizáló SEO-szakértő számára persze evidencia, tehát a keresési preferenciákhoz, a Google működéséhez, a tartalmi megfeleléshez és a keresőbarát forma kritériumaihoz maximálisan értenie kell, de ez általában nem elegendő ahhoz, hogy egy honlapot TOP Google-helyezéshez juttasson. Mert valamilyen szinten a weboldalon megjelenített témához is értenie kell. Mégpedig azért, mert munkájának a linképítés is része, és bizony releváns linkprofilt építeni anélkül lehetetlen, hogy a támogatott oldal rémájában ne tudnánk mindatokat, bekezdéseket, de inkább teljes blogposztokat, ne adj isten szakcikkeket írni. Mert a Google bizony már régóta nem elégszik meg annyival, hogy szorgos SEO-munkásként a céloldal linkjét (szöveges hivatkozását) kitesszük vagy kitételjük valamilyen küldső weboldalra. Annak a külső webhelynek bizony tartalmilag kapcsolódnia kell a céloldal tematikájához. Ha ezt alapból nem teszi, akkor meg kell teremteni ezt a tartalmi összefüggést.
Ennek legbejáratottabb módja a keresőmarketingben a PR-cikk írás és elhelyezés. Ha tehát az optimalizált oldal témája a mobilmarketing és az SMS-kampány, akkor ilyen témájú cikkeket kell írnunk, s ezeket kell elhelyeznünk a weben (péládul saját blogjainkban), s ezekben kell szerepletetnünk olyan kulcsszavas hivatkozásokat, amelyeknek köszönhetően a céloldal majd elindul a találati listán felfelé. Meg kell hát ismerkednünk a mobilmarketing fogalmával, és tudnunk kell, hogyan történik a tömeges SMS-küldés egy telefonos marketingkampány keretében. Mi a célja, melyek az eszközei, mi a lebonyolítás menete - és melyek a szükséges technológiai feltételek. Így a SEO-szakértő kicsit telemarketinges és kicsit mobiltelefonos szakértővé válik, például megtanulja, hogy mi az a Gateway rendszer. Vagy elmerül a műanyag tartály gyártás technológiájában, megtudja, hogy mi a rotációs öntés. Na mi?? Magyarázat itt található: